Zelfstandigheid

 Ik zit in de trein en voel me eindelijk weer eens springlevend! Ik wandel dan niet naar Rome deze keer maar ben me wel bewust van de liefde en de mensen om me heen. Iemand naast me pakt bijvoorbeeld ook zijn laptop en werpt dan een vlotte blik naar mij, een fractie van een seconde. Hij bolt zijn wangen. Maar wat het is, is de liefde. En ik ben dankbaar voor de mensen die me nog steeds volgen op m'n blogs.


Momenteel woon ik in Almelo en werk in Geesbrug. Ik woon in een kliniek waar ik word opgeleid tot zelfstandigo-wonen. Maar het gaat me allemaal te langzaam. Ik wil nu zelfstandig wonen. Maar ze denken dat ik dat nog niet kan. En vier keer per week reis ik met de trein naar Dalen om te werken als hovenier. Frans, mijn baas, haalt me iedere dag op van het station met zijn hondje Dina naast hem. Samen begroeten ze me en gaan we naar het werk. We doen veel bomen zagen op het park waar Frans en ik het onderhoud doen. Vaak krijgen we koffie bij leuke mensen met een koekje. Het zijn vooral oude mensen waar we de klussen krijgen. Frans is zelf 67 jaar maar kan nog dagen maken van twaalf uur. Hij is okselfit en springt nog over sloten heen en klimt in bomen, tilt houtblokken en huppelt rond als een duracelkonijntje. Anyway, vier dagen per week werk ik daar en de rest van de dagen, mijn weekend vul ik met therapie, muziek en uitjes. Vandaag ben ik bijvoorbeeld naar Deventer gegaan voor een concertje van Roosbeef en morgen heb ik een jamsessie bij Ed met Aaron en Timo. Maar eerst ga ik met Appelen met Regelaar. Appelen betekend: gratis appels uitdelen aan de mensen. We kopen dan twintig kilo appels in en gaan met twee banenedozen rond in de stad om ze weer weg te geven. Allemaal voor het gevoel en voor de aarding, voor de leuk en voor de gezond, voor de mensen en de liefdadigheid. We doen dit al één jaar lang iedere zaterdag.

Ik ben op m'n kamer en heb een drukke dag gehad. Bedankt voor het lezen en tot een volgende keer. Ik heb me springlevend gevoeld met een sluimerende drang om avontuur op te zoeken. Avontuur naar zelfstandigheid.

Reacties