Mogelijkheden genoeg

Ik hoorde dat pieken het altijd goed doen op een kerstboom. Ik hoorde dat kerstbomen het altijd goed doen met kerst. Vertel ik leugens? Ik denk het niet. Meer of minder kerstbomen? We weten het ook niet. Maar kersbomen zijn goed te zagen en kerstbomen kunnen ook nog eens lekker fikken, wel oppassen met de huizen om het vuur want er vliegt nog wel eens in de hens.

Er waren tijden, ging ik zitten en direct schrijven en kwamen er mooie zinnen uit m'n vingers. Ging ik schrijven over m'n werkervaringen. Misschien toch maar bij het postkantoor aan de slag, net als Bukowski, waar gewoon gewerkt wordt en waar je te maken krijgt met mevrouw storm in de broek die je op de hielen zit en met dikke wenkbrauwen en een klembord in haar hand, controleren of iedereen nog wel aanwezig is. Als ik zo'n baan een jaar kan volharden dan is dat echt een prestatie van wereldklasse! Wat ik nu ook al een lange tijd doe, presteren op werk, al bijna anderhalf jaar. Ik zie ze allemaal al in die hal staan midden in de nacht, postbode worden of sorteerder. Of gewoon terug gaan naar globen, bouwvakker worden. Het zijn opties. Maar ik heb er nog niet zo'n behoefte aan om écht te doen. Doe mij anders een blok hout. Een beetje timmeren, ook niet verkeerd. Maaltijden bezorgen is ook leuk, op allemaal plekken komen! Ja nee gewoon lekker gaan post sorteren. Er zijn genoeg mensen die willen zo'n baantje, tuurlijk, maar ze moeten wel, want ze kunnen niet anders. Dus er zijn allemaal dingen mogelijk. Er Moet wel iets tussen zitten wat ik leuk vind. Bladblazen vind ik wel leuk, bosmaaien ook wel. Blikjes verzamelen uit de prullenbak gaat ook nog wel. Mensen denken dat ik een baantje als gemeentewerker moet vinden. Nou dat gaat me net te ver, dat voelt toch wel als een stapje terug. Misschien moet ik gaan voor piloot, lekker vliegen, beetje verantwoordelijkheid nemen, the sky is the limit! Blijft speculeren. Allemaal koffiedik kijken.

Reacties